dinsdag 17 juli 2012

Weer geen Hoya lasiantha bloemen

In juni 2012 waren opnieuw een groot aantal bloemknopjes, 14 welgeteld, te zien in de Hoya lasiantha. Op 6 juli zagen de knoppen er goed uit zoals op onderstaande foto's is te zien.


Op zaterdag 14 juli 2012 zag ik dat de bloemknoppen dikker en geler werden en het zag er naar uit dat het deze keer zou lukken. Maandag 16 juli 2012 merkte ik dat de bloemknoppen doffer werden en gingen "schrompelen". Kort daarop vielen 13 bloemknoppen af en bleef er nog maar 1 zitten. Hoe is het nu mogelijk dat dit steeds weer gebeurt zonder dat ik de plant draai of verplaats. Zie van dit verschijnsel de onderstaande foto's. De overgebleven bloemknop lijkt zich wel verder te ontwikkelen zoals op de eerste onderstaande foto is te zien. De plant staat in vochtige, niet te natte Seramis korrels. Ik bemest 1 keer per week de Hoya lasiantha met vloeibare mest 20-20-20 en 1 keer per maand met vloeibare mest 10-52-10. Wie heeft enig idee hoe het afvallen van de bloemknoppen kan komen? Ik hoor het graag.  


1 opmerking:

  1. Ja Wim, jammer, komt bij mijn H. ook veel voor, hoe het komt...............ik weet het niet

    BeantwoordenVerwijderen