donderdag 9 augustus 2012

Hoya dickasoniana (H. weebella)




Op dit moment bloeit mijn Hoya dickasoniana, ook wel Hoya weebella genoemd. Uit de literatuur blijkt dat er altijd 7 bloemen aan een pedunkel (bloemsteel) zitten en zo te zien klopt dat. Deze bloemen, die sterk lijken op de bloem van de Hoya bella, geuren niet. Deze Hoya moet wat koeler staan dan de andere soorten en houdt niet van felle zon. Het is geen klimmer maar laat haar takken mooi naar beneden hangen met de vrij vlezige donkergroene blaadjes. Een mooie Hoya soort.        


2 opmerkingen:

  1. Hallo Wim, ik ben ook een groot Hoya liefhebber. Door enkele gedwongen verhuizingen ben ik de meeste van mijn planten kwijt geraakt. Ik probeer op dit moment weer een verzameling op te bouwen met stekken van liefhebbers. Mocht je stekken te koop of te geef hebben, laat het me weten, je zou me er erg gelukkig mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen