maandag 16 juli 2012

Zaaddozen in Hoya serpens

Hier is goed te zien dat er zaaddozen worden gevormd in mijn Hoya serpens, die nu al enkele weken rijkelijk bloeit. De zaaddozen zullen uitgroeien tot langwerpige "bonen" die vervolgens open knappen. De vele zaden, die zijn voorzien van vederlicht "dons", waaien dan eenvoudig weg. Zaak is de zaden tijdig op te vangen.

 Je kunt hier duidelijk zien dat de verwelkte bloem nog aan de zaaddoos vast zit.

 Het aanmaken van nieuwe bloemen in de Hoya serpens gaat gewoon door. Een dankbare Hoya!

5 opmerkingen:

  1. prachtig Wim, tip: wanneer de zaaddozen gelig worden een plastic zakje er om heen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wim, eerst maar even voorstellen. Ik ben Ton Hendriks, zelf trof ik vanmorgen ook o een zaaddoos aan in mijn carnosa. De vraag is; hoe kan ik deze het beste potten? groetjes Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wim,ik heb een mix van zaadjes van de Hoya maar hoe kan ik ze het beste zaaien en welk soort aarde heb ik nodig?
    Graag u advies!

    met vriendelijke groet Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe zaai ik hoya's wat voor soort grond ect.

    Groeten,
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen