dinsdag 23 augustus 2011

Hoya lacunosa "Eskimo"


Via internet bestelde ik deze bewortelde Hoya stek vanuit Thailand, genaamd Hoya lacunosa "Splash".  Na enig zoekwerk op internet en in de mij ter beschikking staande boeken over Hoya's werd mij niet geheel duidelijk of deze benaming wel juist is. De toevoeging "Splash" zal allicht slaan op de zilverkleurige "spatten" op de bladeren, zoals op mijn foto is te zien. Wel een prachtige soort die je alleen al om het hartvormige "gespatte" blad,  zou willen hebben. De eventuele bloei en bloemgeur, zoals ik die gewend ben van de "gewone" Hoya lacunosa, blijft dus nog een verrassing. Nadat Gerrit van der Zee een oproep had gedaan via Facebook werd het vrijwel duidelijk dat het hier gaat om de Hoya lacunosa Eskimo. Mijn dank gaat uit naar Gerrit en degenen die hebben gereageerd op de oproep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten